گره تهران شمال در دست قرارگاه
گره تهران شمال در دست قرارگاه
عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه وزارت راه در انتخاب پیمانکار آزادراه تهران شمال دقت کند، گفت: تنها پیمانکاری که می‌تواند گره کور این آزادراه را باز کند، قرارگاه خاتم است زیرا وابسته به اعتبارات دولتی نیست و جهادی کار می‌کند.

علی نعمت چهاردولی با اشاره به مشکلات پیش روی آزادراه تهران شمال، اظهار داشت: شمال کشور متعلق به تمامی مردم ایران است، بنابراین بهره برداری از آزادراه تهران - شمال می‌تواند زمینه حضور گردشگران خارجی و داخلی را فراهم می‌کند و غرور ملی را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دلایل طولانی شدن ساخت آزادراه تهران شمال سختی مسیر است که البته انتخاب پیمانکاران نیز در روند کار تاثیر بسزایی داشته است. وی اضافه کرد: متاسفانه برخی پیمانکارانی که وارد طرح آزادراه تهران شمال شدند، هیچگونه شناختی از این پروژه عظیم و ملی ندارند که بعد از ورود به طرح، خود متوجه می‌شوند که از توانایی‌های لازم برای پایان دادن به این پروژه برخوردار نیستند.

چهاردولی اظهار کرد: تاکنون اعتبار مالی قابل توجهی به آزادراه تهران – شمال تزریق نشده که این موضوع نیز یکی از دلایل طولانی شدن این طرح است. این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید در انتخاب پیمانکاران طرح آزادراه تهران – شمال نظارت و دقت بیشتری اعمال کند، زیرا عدم توجه به این موضوع و بکارگیری پیمانکاران بی‌کیفیت چینی خسارات بزرگی را به کشور تحمیل کرده است.

وی افزود: پایان دادن به پروژه آزادراه تهران – شمال به یک عزم ملی و جدی نیاز دارد، از این رو در شرایط فعلی به نظر می‌رسد قرارگاه خاتم با توجه به داشتن کارنامه مناسب و قابل قبول در زمینه‌های عمرانی، می‌تواند گره کور این بزرگراه را باز کند؛ زیرا قرارگاه خاتم وابسته به اعتبارات دولتی نیست و بسیجی و جهادی کار می‌کند، هرچند دولت نیز باید منابع مالی مورد نظر را برای این پیمانکار تامین کند.

چهاردولی در پاسخ به این سوال که آزادراه تهران- شمال به چه میزان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: در حال حاضر تخمین زده نشده که این پروژه به چه میزان اعتبار مالی نیاز دارد ولی مطمئنا بودجه مالی فراوانی باید به آن تزریق شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اختلافات بین پیمانکاران آزادراه تهران – شمال و وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: اگر قرار است اختلافات بین پیمانکاران آزادراه تهران – شمال و وزارت راه و شهرسازی تداوم داشته باشد به طور حتم این آزادراه افسانه‌ای تا 10 سال آینده نیز به بهره‌برداری نخواهد رسید.
جهت اطلاع از آخرین اخبار، در خبرنامه کلینیک بتن عضو شوید. عضویت در خبرنامه