آب بندی بتن به کمک واتر پروف های بتن
آب بندی بتن به کمک واتر پروف های بتن

آب بندی بتن به کمک واتر پروف های بتن

پودر واتر پروف بتن

پودر واتر پروف بتن یک ماده افزودنی است که برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل بتن استفاده می‌شود. این پودر بر پایه اسیدهای چرب ساخته شده و با ترکیب با آب و سیمان، موجب پر شدن خلل و فرج ریز در ساختار بتن می‌شود. این کار باعث افزایش دوام و مقاومت بتن در برابر عوامل مخرب شیمیایی و فیزیکی می‌شود.

برخی از مزایای استفاده از پودر واتر پروف بتن عبارتند از:

کاهش مصرف آب در تهیه بتن

جلوگیری از رشد جلبک و کپک روی سطح بتن

جلوگیری از حمله سولفاتی و قلیایی شدن بتن

جلوگیری از نفوذ یون کلر و سایر مواد خورنده به داخل بتن

ایجاد بتن نفوذناپذیر و آب بند

پودر واتر پروف بتن را می‌توان در مکان‌هایی که نیاز به آب بندی و مقاومت در برابر رطوبت دارند، مانند استخرها، زیرزمین‌ها، سقف‌ها، دیوارها، سدها، تونل‌ها و غیره استفاده کرد. میزان مصرف پودر واتر پروف بتن بستگی به ضخامت و نوع بتن دارد، اما به طور متوسط بین ۱.۵ تا ۳ درصد وزن سیمان مصرفی می‌باشد. روش افزودن پودر واتر پروف بتن به بتن به دو صورت است:

روش اول: پودر واتر پروف بتن را با بخشی از آب اختلاط بتن ترکیب کرده و سپس به سایر اجزاء بیافزاییم.

روش دوم: پودر واتر پروف بتن را با سیمان و ماسه کاملا مخلوط کرده و به طور یکنواخت در تمامی قسمت‌های بتن پخش کنیم.

تفاوت های واتر پروف های پودری و مایع بتن:

واترپروف پودری و واترپروف مایع دو نوع ماده افزودنی بتن هستند که برای آب بندی و نفوذناپذیر ساختن بتن استفاده می‌شوند.

اما تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

- واترپروف پودری بر پایه اسیدهای چرب تولید می‌شود و با ترکیب با آب و سیمان، فضاهای خالی و منافذ ریز در ساختار بتن را پر می‌کند. این کار باعث افزایش دوام و مقاومت بتن در برابر عوامل مخرب شیمیایی و فیزیکی می‌شود.

- واترپروف مایع نوعی افزودنی بتن است که برای آب بندی و نفوذناپذیر ساختن انواع ملات‌های بنایی و دوغاب کاری مناسب می‌باشد. این ماده با کاهش نسبت آب به سیمان، مقاومت فشاری و خمشی بتن را افزایش می‌دهد.

- مزیت واترپروف پودری نسبت به واترپروف مایع این است که این محصول علاوه بر اصلاح دانه بندی مصالح، خواص رئولوژی مخلوط بتن تازه را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین واترپروف پودری هیچ گونه کلری در خود ندارد و برای سازه‌های مسلح مناسب است.

- میزان مصرف واترپروف پودری بستگی به ضخامت و نوع بتن دارد، اما به طور متوسط بین ۱.۵ تا ۳ درصد وزن سیمان مصرفی می‌باشد. واترپروف پودری را می‌توان در آخرین مرحله تولید بتن به مخلوط اضافه کرد. واترپروف مایع را می‌توان با بخشی از آب اختلاط بتن ترکیب کرده و سپس به سایر اجزاء بیافزاییم.

قیمت واتر پروف بتن:

همیشه به یاد داشته باشید ترمیم و مقاوم سازی بتن و همچنین آب بندی سازه های بتنی هزینه بالاتری نسبت به زمانی که یک سازه بتنی درحال اجرا است بیشتر است پس بنابراین استفاده از افزودنی های بتن بخصوص مواد واترپروف بتون پودری یا مایع جهت آب بندی سازه های بتنی پیشنهاد می شود و به دلیل اینکه قیمت این محصول در هر متر مکعب قیمت ناچیزی در ساخت می شود مناسب این عملیات می باشد.

میزان مصرف این محصول در هر متر مکعب به عیار 350 حدود 5/1 کیلو در هر متر مکعب مورد مصرف قرار می گیرد که از نظر ریالی نسب به محصول انتخابی حدود 110/000 الی 150/000ریال هزینه برای هر مترکعب در بر دارد.

جهت دریافت و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مشخصات فنی محصول مراجعه کنید یا با دفتر مرکزی یا نمایندگی های کلینیک بتن ایران در سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.

جهت اطلاع از آخرین اخبار، در خبرنامه کلینیک بتن عضو شوید. عضویت در خبرنامه